tisdag 6 maj 2008

Härlig årstid!

Visst är det en härlig årstid just nu!!? Väder och temperatur är perfekta för hundaktiviteter av olika slag, i alla fall för en inte allt för lurvig hund. Minos hade ett lager päls som gjorde att han satt och flämtade mest hela dagarna här i helgen. Jag fick "tillstånd" av Bosse att klippa ner honom. På bilderna har han samma hållning som de övriga i "familjen Ök", med allt lurv kvar. Några drag med brorsans hästmaskin så ser resultatet ut enligt nedan... Måste bara putsa till lite så blir det förhoppningsvis snyggt också. Igår var Carro flitig och ställde upp i en träningstävling på DTBK. Trogna träningsvänner som vi är slöt vi upp för att hejja på. Visst är dom stiliga?!!Så duktiga som Carro och Ash är tillsammans så kommer dom sopa banan med mig och Vintra när det är dags för tävling.... men det unnar jag så gärna mina vänner ;o) En actionbild:
Det är förstås även en fantastisk årstid att bo ute på landet. Se bara vilken vacker utsikt vi har från vårt köksfönster! Körsbärsträdet blommar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt för Minos! Klart att även ni fixar kommande tävling! Jag och Hejja ska hejja på er båda!;0)