onsdag 14 maj 2008

Frisering

Vad lyckligt lottad man är som har så duktiga hundkompisar!! Annika är en pärla när det gäller hundfrisering! Med tanke på alla konstiga bokstäver Gazze har i sin stamtavla så kan man förutsätta att Gazze har haft en bra frisör till sina utställningar. I kväll var det Lixie & Vintras tur att hamna under Annikas saxar.... Här får Lixie lite fotvård.
Lixie: "undrar om hon har tänkt stoppa in hela maskinen i örat?!" Lixie är som tur är van vid öronsurr. Som hundfixare får man stå ut med det mesta... Annika på knä för att få till Lixies buklinje.
Vintra fick titta på när Lixie blev färdigfiffad. Hon tröttnade lite på väntan och tog sig en vilopaus. Kvällen blev sen så det var lite svårfotat. Till slut blev båda så gott som klara. Jag har fått lite hemläxa att fixa några småsaker innan söndag. Lixie poserar i mörkret, man måste öva lite inför söndagens utställning. Stort tack så länge Annika!!!!! Mer jobb väntar för dig på söndag ;o) Jag ser verkligen fram emot att få se hur mina tjejer klarar sig i ringen!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

F-n, buklinjen ser ju helt ok ut på Lixie! Igår kändes den inte alls bra? Men så är man aldrig nöjd heller.. Jag tänker satsa hårt på certet med Lixie iaf!;0)

Anonym sa...

Det tackar jag för!!! Jag är ju med och håller tummarna, så då kan det väl inte gå dåligt ;o)Promenader i regnet gör dessvärre pälsen lite lockig iten...
/Nina