måndag 12 november 2007

Sök i Waxholm

I lördags var det dags för sök igen. Vi var fyra tappra som trotsade den kalla vinden.
Vintra gick som en klocka!! Körde en ganska lång bana med många skick. Hon höll humöret och tempot uppe hela vägen och hade säkert kunnat gå lika långt till. Som tur är har jag ju duktiga kompisar som håller koll på mig på stigen, men det börjar bli dags att strama upp mig ordentligt också. Ska också tänka på att förlänga Vintras skall. Det är nog inga problem men jag måste tänka på det. Måste även börja lägga in att jag belönar skallet och inte figgarna.
Jag fick agera annorlunda figge genom att klättra i träd för både Gazze och Ash. Gazze höll nästan på att bli skallhund på köpet men efter en stund trillade poletten ner och han tog sin rulle. Ash höll på att springa benen av sig när han letade efter mig. Det visade sig vara en bra övning för Ash som är en ypperlig spårhund och gärna tar till det när det blir svårt. Han sprang runt, runt och till slut förstod han att jag satt i trädet. Riktigt kul att figga när man ser hur intensivt hundarna jobbar på marken. Ärtan fick köra markeringar med lösrulle. Hon gick som en skållad råtta i skogen, som vanligt.
I kväll är det tänkt att vi ska träna lydnad på DTBK, men bilskrället startade inte i morse. Troligtvis batteri problem men självklart så är batteriladdaren i båten... Med lite tur så fixar Mattias brorsa ett nytt batteri under dagen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas bilen startar så vi får drilla dig även i lydnaden ikväll!;0)Har mailat "tyskan" bara för att få veta om nån liten rackare finns kvar... Får bygga ett hundhus i värsta fall! Vi syns, Annika

Anonym sa...

Hoppas också bilen fixas, är beroende av den när man bor på landet...
Bygg ett STORT hundhus så ordnar vi ett schema för hundpromenader ;o)
/Nina