onsdag 7 november 2007

"Riesenläger"

Nu var det längesen jag skrev något här. Vi har hunnit med att träna en hel del sen dess (konstigt vore väl annars eftersom det gått några veckor ;o) )
Framför allt har vi varit iväg en hel helg i goda träningsvänners lag och tränat sök. I Kopparbo i södra Dalarna är vårt kära rieseläger placerat varje år v. 29. Nu fixade Carro en långhelg i Luthmans för oss. Vi som åkte dit var Jag & Mattias med Lixie & Vintra, Carro & Veijo med Ash & Tina och Karin & Andreas med Honey & Ross. Med andra ord ett ”mini-rieseläger”!
Annika och Carro med följe åkte upp redan på torsdagen. När vi andra kom på fredagkvällen hade de tänt marschaller runt hela huset och fixat en brasa, jättemysigt!! Dessutom hade de rekat och märkt upp färdiga sökbanor till lördagen!! Vilka kompisar man har :o)
På lördag morgon var det tidig uppgång för att ta oss ut i skogen. Två pass hann vi med. Mattias, Veijo och Tomas var med under första passet, sen tog de Lixie med sig och vandrade tillbaka till lägret.
Vintra har skött sig riktigt bra på söket. Hon är riktigt motiverad och håller väldigt jämn ochbra fart genom hela banan. Skallet fungerar också väldigt bra. Hon håller sig på lagom avstånd och backar från figuranten. Nu behöver vi bara förlänga skallet så har vi en jättebra markering! Sen är vi ju två i söket…. Jag skulle behöva fokusera på att lägga upp banan bättre och kanske inte ha så bråttom utan låta det ta lite tid. Andra dagen fick även Lixie komma ut i sökskogen. Hon tyckte verkligen att det var toppen! Lixie är väldigt duktig och jag önskar att jag hade mer tid så jag kunde träna sök regelbundet med henne också... :o(

Tusen tack till alla duktiga och trevliga figgar/kompisar som gjorde den här helgen fantastisk! :o)

Jag & Vintra




Mattias & Lixie
En söt bild på vår kompis Gazze med favvoleksak

En bild på oss alla när vi fikar i sökskogen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte söt....jag är skitsnygg!!!;0) /Gazze

Anonym sa...

Förlåt, det är jag som tycker Gazze är söt, Vintra tycker att han är ascool och snygg!! /Nina