lördag 23 februari 2008

Tävlingsdebut

Då var tävlingsdebuten avklarad! Lydnads klass I på Väsby BK. Vi klarade ett första pris och det är jag nöjd med. Inga skrytpoäng direkt men ibland är det viktigare att bara komma vidare. 160,5 poäng blev det, så det var som man säger "på håret"!! Vintra har några moment hon brukar glänsa i men som vanligt på tävling så är det de momenten som skiter sig. I läggandet ville hon inte lyssna, så jag drog i med en kraftig halt och ett handtecken. 5 poäng blev det. I hoppet fick hon "stirr" på någon liten hund som höll låda precis intill planen. Första gången jag sa hopp märkte hon det inte ens. Andra gången förstod hon att jag var där och tittade i alla fall på mig. Tredje gången gillt..... jag drog i med ett kraftigt "Vintra -hopp!" och ett handtecken.... då hoppade hon.... fick i alla fall en 5:a där med. Tur att man inte fegar för dubbelkommandon!

Jag hade bra support i alla fall. Carro, Annika och Tomas var där och stöttade. Mycket roligare att tävla när man har trevliga kompisar på plats!!

1 kommentar:

Anonym sa...

STORT GRATTIS!! Ni såg så coola ut! Hur ser handtecknet för hopp ut förresten?;0)
Fira nu med ett gott glas vin för det är du värd! / Annika