fredag 8 februari 2008

Lydnad

Tränade lydnad igår igen... ett måste för att få ordning på det som saknas inför tävlingen...
Lyckades bara få med mig Tomas & Ärtan denna gång, men då hann vi med desto mer. Vintra och jag körde igenom hela lydnadsprogrammet och kan ni tänka er.... jag belönade bara två gånger (om jag minns rätt) under alla moment! Det blev ett litet test för att se vad fröken pallar utan belöningar, men som jag hoppats blev hon mer taggad av uteblivna belöningar. Det är förstås på gott och ont eftersom frustrationen ger en del pip och gnäll.
Tomas drillade rutan och annat spännande som Ärtan hittade på på eget bevåg. Hon var lite övertänd och sprang runt och stilade med targetplattan... och senare även skyddsärmen som Tomas lagt ut som en externbelöning. Den externa belöningen blev dock en extern störning istället så Ärtan ville inte riktigt ligga still på platsliggnignen.
Nåväl, det var i alla fall en nyttig träningskväll för min del med mycket kommenderingar -precis vad vi behöver!!

Inga kommentarer: