söndag 7 september 2008

Trasjakt

I fredags fick Vintra och jag haka på när Ash & Hejja skulle köra skydd. Vintrisen fick också va med och fick kampa med trasa. Efter en uppvärmningsrunda började det lossna en aning. Andreas tog Vintra och gick lite fot och när han tog fram trasan klippte hon den direkt.
Till och med Vintra kan flyga ;o)

Efter att hon blivit lite varm i kläderna kom hon igång med bra klipp i bettet och bra kamp. Inget fel på fasthållningen så länge det finns motstånd.
Trasan och jag....
Bara min... nu ska bytet med till bilen.
Det var väldigt kul att se hur Vintra växte under övningarna. Till en början undrade hon vad vi höll på med. Motstånd i selen och en galen kille med trasa. Hon övervann tydligen den känslan och såg ut att tycka att det va rätt kul. Mina ambitioner i skyddet är ganska obefintliga men det här är nyttiga övningar för många hundar, och både Vintra och jag tyckte att det var kul och gör gärna om det vid tillfälle!

Inga kommentarer: