måndag 22 september 2008

Saker att göra

Så har man då haft saker att göra i ett igen... inte ensam va?! Förra helgen korade Anna-Karin Vilda. Det gick jättebra och det hela slutade med 498 poäng!! Inte för att jag egentligen har nån koll på hur poängen sätts numera men det var en väldigt bra korning och Vilda är ju verkligen en bra hund, så jag är inte förvånad!! Notera grävmärkena i marken vid Vilda...Vintra kan med andra ord vara stolt över sin storasyster ;o) Anna-Karin och Vilda.Lite sökträning har också hunnits med och det går faktiskt riktigt bra! I lördags fick jag och Vintra en tävlingsbana av våra rara sökkamrater. Det är bra med en avstämmning över vad som funkar och vad som inte funkar. Jag syftar inte så mycket på Vintra vilket ni kanske förstår.... Om det nu bara vore själva söket man tävlar i så hade jag väl inte så mycket att oroa mig för, men det är ju det där med lydnaden... Vintra är verkligen jätteduktig på mycket och väldigt ofta, men återigen när det börjar närma sig tävling så inser jag hur lite tävlingsmässigt jag tränar. Nåväl, det är några veckor kvar så det går säkert att få till mycket fram till dess.
Igår va vi på Hejjas MH som gjordes i Botkyrka. Hon gjorde mycket väl ifrån sig, tyckte att "dumpe" va lite läbbig men annars var det inte så mycket att orda om. Här mot "trummgubben". En snygg 1:a på skotten också och både hon och matte såg rätt nöjda ut efteråt. Dagen till ära cool i HD-halsband... wow...
Det är kul med ny kamera i alla fall. Testade teleobjektivet igår igen och fångade en fluga...Kanske ligger fokus mer på vårt gamla plank än på flugan men vad gör väl det ;o) I morgon drar vi till fjällen för en knapp veckas vandring. Har ny tjusiga klövjeväskor till hundarna som det säkert kommer bild på! Ha det gott, det tänkte i alla fall vi ha!! ;o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha det så skönt i fjällen!! Och grattis i förskott!;0)He, he "ny tjusiga klövjeväskor" om man gillar att märka ord....