lördag 26 januari 2008

Bella & I "Carros skog"

I går var vi hemma hos brorsan med familj och hälsade på nytillskottet Bella. Bella är en mycket kavat liten Jack Russel terrier. Cool som tusan och backar inte för nåt! Klantig som jag är så har jag glömt kameran hemma... ska försöka ordna bilder att lägga ut här för Bella är helt bedårande!!!!!
Idag fick vi följa med de stora grabbarna på en träningsrunda i trakterna kring Carro. (Gissa om jag kom ihåg kameran... :-( ) Både Vintra och Lixie fick dra bildäck för att bygga lite snygga muskler. Lixie fick dra en kortare sträcka, måste spara på tanten. Vintra fick dra längre. Kul tyckte dom! Ash och Vintra tyckte nog att det var roligast, Gazze är måttligt road och Lixie tycker att nästa generation kan ta över fysarbetet. Ash och Vintra jagade på varandra och såg ut att njuta av att få kämpa på. Vi var väl lite trötta både två- och fyrbenta men jag har ju piskan över mig och är "tvungen" att träna lite lydnad också. Har svårt att se hur vi ska bli tävlingsklara i tid, men det är väl bara att traggla på. Blev kommenderade en del och det är jag som har svårast för det, inte Vintra. Måste komma på sätt att förbereda henne på vilket moment som kommer, några är självklara medans andra är svårare att hitta nåt bra tecken/kommando för. Ska försöka göra en liten lista kanske...

Inga kommentarer: