torsdag 17 januari 2008

Äntligen!

Äntligen har vi kommit igång med träningen igen, även om det inte syns så väl här på bloggen... ska skärpa mig. Körde sök i Vaxholm för ett par veckor sen och Vintra var aldeles övertänd och hade mycket spring i benen. Hon har uppenbarligen saknat söket! Det är så härligt att se att suget och viljan finns där, nu ska vi bara samla ihop oss och få ordning på alla delar igen efter ett långt uppehåll.
Lydnaden går riktigt bra. Har drillat läggande och ställande och det ser väldigt bra ut. Tyvärr lite problem med platsliggningen. Hon ligger och piper, reser sig extremt sällan men ljudet gör mig galen.... Har försökt med en extern belöning bakom henne för att hon ska ha något att fokusera på. Det går bra för det mesta, men ibland är det som om hon bara inte kan sluta låta. Får försöka hitta fler varianter att träna bort det på, några förslag någon???!!!
Lixie och Vintra fick sova hos Gazze härom natten. Kolla in Gazzes blogg för att se vad som händer där http://gazzesblogg.blogspot.com/
Tvekade om jag skulle skriva in det här.... men jag har anmält mig & Vintra till lydnads kl I i slutet på februari. Nu är det avslöjat och jag får ännu lite press på mig att träna bort alla olater ;o) Tyckte att jag hörde att Annika & Gazze skulle tävla samtidigt... eller hur!! ;o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är nu detta?? Hänger du ut oss också? Tävla nja vet inte.....
Längtar till fjällen och lite "avkoppling"!! Funderar på att köpa lite utrustning idag. Syns imorgon!
/ Annika

Anonym sa...

Ja... känner mig så ensam, lättare att vara uthängd med sällskap... men jag får väl klara mig själv då!!
/Nina