onsdag 26 mars 2008

Påskhelg

Påskhelgen spenderades mest ute på Ramsö hos mina föräldrar. På bilden är bastun närmast, "min" friggebod i mitten och stora huset högst upp. Mattias kom ut till Ramsö mellan jobbtider och brorsan och hans familj kom ut på söndagen. Jag hann även smita iväg och köra sök under lördagen. Det gick jättebra! Vintrisen börjar sköta sig riktigt bra även på tomslagen!!
Självklart kom även brorsans lilla Jack Russel, Bella 4 månader, med ut till Ramsö. Vintra och Bella fann varandra direkt och busade mest hela tiden. Jag undrar om inte Vintras skägg blev en aning tunnare under helgen... ;o)


När vi skulle bege oss hemåt på måndagen hade isen lagt sig utanför Ramsö. Vi hade båten där och Mattias envisades med att vi skulle ta med den hem. Jag släpptes av i Vaxholm för att ta hem min bil och Mattias åkte vidare. Det var allt ett litet äventyr, men det gick bra efter att vi inväntat Vaxholmsbåten som fixade en bra ränna åt oss. Vintra såg väldigt förvånad ut när vi började köra genom isen!!

Inga kommentarer: