söndag 16 mars 2008

Hund och pysselhelg

Idag kom äntligen våra nya grindar på plats! Mattias har snickrat och målat i flera månader, men sen blev ju resultatet väldigt bra också, eller hur?!!
Nu slipper man krångla med fårstängsel och kompostgaller när man ska ut.

Igår var vi fyra tappra som körde sök igen. Det var inte något mysväder direkt men glatt humör och trevligt sällskap gjorde ändå dagen både låååååång och trevlig. Vintra gick ut med väldigt bra fart som hon höll i hela banan. Körde ganska långt och la in tre tomslag ugnefär i mitten. Tomslagen är väl vår svagaste sida. Hon kommer in till mig som hon vill. Ofta lyckas jag få in henne men jag skulle ljuga om jag sa att hon kommer direkt... Det har gått bättre förr med inkallningen i söket så jag får se till att träna på det ordentligt. Efter söket gjorde vi lite uppletande med gamlingarna. Lixie tyckte det var jättekul och letade i bra tempo och fick in massor av grejor. Vintra fick också testa. Jag har inte lagt något krut på det på länge, tröttnade lite när hon ofta strulade och tjafsade med avlämnandet. Carro gick och la ut en grej som Vintra fick se. Sen släppte jag henne och var beredd med klicker och favvopipis, och trot eller ej men Vintra tog grejen snabbt och tvärvände tillbaka till mig!!!! Klickar när hon är framme vid mig och slänger i väg pipisen. Vi repeterade samma procedur några gånger och det gick lysande! Efter träningen bar det av hemåt i ilfart för att hinna duscha och byta om till Hejjas välkomstmiddag hos Tomas och Annika. Självklart var Carro och Veijo med också. Det bjöds på bubbel, god mat och trevligt sällskap! Vi var alla rätt trötta när det blev hemgångsdags så där vid halv två-tiden, efter en lååång dag.
Idag har jag tvättat och städat min bil under tiden som Mattias fixat till grindarna. Skönt att rensa upp i bilen i bland. Lite andra trista hushållssysslor har också hunnits med. Vid 5-tiden stack husse ut och cyklade och jag och vovvarna på promenad. Inspirerad av gårdagen tog jag med uppletande prylar och gjorde en ruta åt Lixie -full fart som vanligt! Vintra fick några övningar liknande de igår och det gick verkligen superbra! Kul att ha fått lite nytändning med det också. Nu väntar middag och kanske nån bra film.

1 kommentar:

Anonym sa...

SKITSNYGGA GRINDAR!!! Hela grannskapet blir ju avis! Bra att du nöter uppletande för vips så är ni i högre...;0)