torsdag 28 augusti 2008

Veckorna rusar iväg

Helt galet vad fort tiden går... Snart en vecka sen Bruks SM i Västerås inleddes. Carro & Annika stack dit på fredagen. Själv tillbringade jag fredagen inne i Stockholm tillsammans med Mattias, brorsan, Kajsa och min kusin Thina med engelsk pojkvän. Vi minns knappt när vi sågs senast men vi kom fram till att det var under fotbolls VM 1994!! 14 år sen sist, tur att vi kände igen varandra. Nåväl, på SM var det 2 riesen med, den som placerade sig bäst var Rissies Ingeborg (bilden) som blev 6:a i spårhundsgruppen!! Bra jobbat!
Jag och hundarna åkte till Västerås tidigt på lördag morgon. Vi anslöt till de andra och kunde njuta av det fina vädret samtidigt som vi fick titta på massor av duktiga ekipage. Lite shopping hanns också med. Och även lite nosarbete för somliga (Carro).Hundarna njöt av att få följa med men kanske inte lika mycket av att bli tvingade att duscha. Praktiskt på campingen med hundduschar utomhus, så jag och Carro passade på att tvätta hundar. Här får Vintra en välbehövlig skäggtvätt!Lixie är rutinerad och vet att det bara är att härda ut. Vintra däremot försökte sig på några flyktförsök... och lyckades nästan.... När man äntligen fick hoppa ner var det skak-dags. Missade att fota det men jag fick en Bouvier på halsen den dan... Eller just det, det var Vintra som såg ut som ett stort får, med en flaskborste till svans, efter badet. Familjens svarta får....
En och annan supersöt valp fanns med för att lära också. Jag hade en duktig instruktör på Riesenlägret i år, Alf Karlström, och vi sprang in i honom och hans fru Helene på SM. De hade för några veckor sedan hämtat det här lilla monstret - Lava. Güllig va!!!
I dag hämtade Mattias hem vår nya båt. Lill-båten har bytts ut till en annan lite större. Fin va, i alla fall väldigt praktisk. Brorsan är i väg hela helgen så Mattias va förbi inne i stan i dag och hämtade lilla Bella. Bella är lite bortskämd och åker i fram i bilen, men på golvet. När Mattias kommit tillbaka till Brevik tog han bilen ner till bryggan med alla hundarna i. Det tog väl ungefär 1 minut sen hade Bella lyckats låsa in sig i bilen, med nyckeln i tändningslåset.... En klassiker! Som tur var hände det ju här hemma så jag gick ner till bryggan och släppte ut det lilla odjuret.

Inga kommentarer: