torsdag 5 mars 2009

Nog med sommar...

Sa ju att jag skulle rota lite bland vinterbilder... kan det bli mer vinter än det här?! Vandring på och under blåis på Antarktis. Tur att det finns stegjärn ;o) Känns jackan igen från sökträning? Fast egentligen är det här också en sommarbild... februari på Antarktis är ju faktiskt sommar på södra halvklotet. Det är ju ändå ljust dygnet runt med helt fantastisk midnattssol!Antarktis 2004, Scharffenbergbotten i Dronning Maud Land... Klippan är ca 150 m hög och istäcket rinner över kanten från isplatån. Sååå vackert!!!Det är otroligt svårt att fånga de helt oändligt stora och vackra vidderna på Antarktis. Jag tror att jag har några filmer därifrån också, ska se om jag kan hitta dem...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser j-vligt kallt ut!(för att vara sommar...)
Tror inga kläder eller skovärmare skulle håll mig varm där...
Är Hejja som hon är idag så lär det inte bli sök för hennes del på söndag.:0(