lördag 11 oktober 2008

Träningsdag

Idag blev det en heldag med hundträning. Började med sök. Vintra gjorde inte sina bästa tomslag direkt. Körde ganska många tomma och det är nyttigt för både henne och mig, borde göra det oftare. I övrigt va hon inte lika jämn som hon brukar. Någon riktigt dålig markering för att på nästa figge markera som aldrig förr... ibland önskar man verkligen att man förstod mer av vad som försiggår mellan de stooora öronen.
Sen var det dags för lydnad. Drillade det vanliga... kryyyp och föööre... tappade tålamodet ett par gånger men det är ju ingen idé... måste förvisso bli tydlig med vad som är rätt och fel men det är inte rättvist att tappa humöret när hunden ändå försöker, skärpning på mig!
Vi körde även långa budföringar med alla hundar med lite blandade resultat. Lilla Hejsan visade upp både apportering, uppletande och budföring på en och samma gång. Riktigt roligt när man står vid sidan om ;o) Ash ville såååå gärna komma och hälsa på oss "skyttar" som stod vid sidan, men se det gillade inte Carro så till slut trillade poletten ner även för "Lille" Ash. Vintra gick hyfsat, tiltade vid ett tillfälle när hon skulle tillbaka till mig, hon vände sig mot Carro, som var mottagare, och började skälla istället :o/ Nåväl, vi lyckades få en bra avslutning så med lite tur så sitter det väl ganska bra nu. Ärtan var den som glänste ordentligt i budföringen idag! Härligt att se!!
Det blev som sagt en heldag som jag och hundarna avrundade med en promenad på Bogesund. Väl hemma fick Lixie en välbehövlig "skäggtvätt", så här glad blir man efter det...
Vintra slocknade helt när middagen intagits och nu känns det nästan som om det är min tur...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en HELDAG med hundträning!! Snart kanske även Hejja somnar... Jag är iaf trött!