söndag 6 april 2008

Ännu en fjällvecka bakom oss... Alltid lite tråkigt när man vet att det är nästan ett år till nästa :o( Lixie passade på att fira sin 9-års dag med sina hund- och folkkompisar.
Grattis Lixie på din stora dag!!Mattias och jag lyckades "lura" med oss Annika och Tomas på en kortare tur upp på fjället. Här är en bild på oss alla. Tomas fick hjälp av Lixie, Vintra släpade på pulka, Gazze sist som vanligt men stretade godmodigt på i sitt eget tempo. Hejja hade det lyxigt och fick springa lös och reta de andra som kämpade på. Eftermiddagarna tillbringades i solgropen med diverse dryck och tilltugg. Hejja myste i gemenskapen och gick från knä till knä, här hos matte Annika.

Gazze och Lixie föredrog skuggan och delade fäll där. Mattias, jag och hundarna gjorde en dagstur över till Norge. Här är jag och hundarna utanför Storvigelns toppstuga. Mattias fortsatte upp på toppen medans jag och hundarna vilade i stugan, en bild från toppen. Vintra vilar från pulkdragning när jag och Mattias äter matsäck (Nina: -hatar matsäck ;o) eller hur Annika?!) Som vanligt är Mattias bäst på att trigga alla hundar på en gång. Här blir han tvättad i örat av Hejja medan de andra huliganerna hejjar på!
Annika var snäll och klippte "Ökets" buklinje. Vintra poserar med en svartklädd handler bakom, övning ger färdighet, kanske kan det bli dags för en utställning snart.....
Tack för en trevlig fjällvecka med massor av mat och dryck. Visst ska du med på fjälltur nästa år Annika!! ;o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Okey, ska vi börja med en lista som är så himla inne nu kanske.
Hatarlistan:
HATAR motvind!!
HATAR snöklumpar under skidorna!!
HATAR att spy....:0/
En början iaf!(där fick ni alla Stureplans-tomtar!....:0)

Buklinjen blev jäla snygg alltså! Fixar du lägre så fixar jag hunden och certen! För Hejsan Hoppsan lär nog inte bli så stilig som Farbror Grå!
Snart drar vi iväg igen! Skoj med lite träningsläger!( med allt vad det innebär...)