måndag 14 april 2008

Kloten-läger

Det här inlägget handlar om dessa tre skäggisars sökträningsläger i Kloten.
Från vänster: Hejja, Vintra & Ash.
Hela tre sökpass hann vi med denna helg!! Här är jag och Vintra under första dagen, fokusera!
Vi har inte riktigt samma tidsuppfattning, Vintra och jag, när det gäller att komma till stigen... därför tränade vi på det i olika varianter vid varje pass. Här kattmats utdelning.
En höjdare enligt Vintra!

Annika och Hejja tränade mest på vindfiguranter. Det var de förstås ena rikgtiga hejjare på ;o)
Carro och Ash körde hårt med markeringar och grabben skötte sig väldigt bra!!
På kvällarna softade vi och mös i vår stuga. Här tigger Hejja ostbågar från fotografen.... ;o)
Ash ville helst vara i soffan med sin polare Annika!! ;o) Om han hade varit brun skulle han fått heta Scooby Doo!
En del trist väntan blev det ibland tyckte hundarna.... Här har Ash skaffat "galler i näsan" istället för ring i näsan som vissa har....
Under helgen höll vi på att bli en person mindre i vårt lilla gäng. Ash gjorde nämligen sitt bästa för att försöka ha ihjäl mig på en slempöl på golvet. Jag trampade rakt i en extremseg pöl och höll på att slå ihjäl mig.... Som tur var överlevde jag, och även alla andra, efter att vi, om inte annat, var väldigt nära att skratta ihjäl oss!! ;o)
Som om inte denna träning var tillräcklig så startade Vintra och jag vår nya karriär i går kväll också. Vi har nämligen börjat på en agilitykurs! Mest för att få lära oss något nytt och självklart för att det är väldigt roligt också. Hoppas kunna rapportera om lite Agilityträning framöver!
Behöver jag säga att både jag och Vintra slocknade som två små grisar i går kväll...... zzzzzz

1 kommentar:

Anonym sa...

"Här ser man" att det har hänt grejor!! Vilka bänga hundar man har och kompisar för den del också!!