torsdag 28 februari 2008

Tyskland

Igår va vi i Vaxholm och tränade lydnad. Tomas drog nitlotten och fick börja, i spöregn..... Ärtan var dock tålig så det gick bra trots vatten i öronen! Gazze och Annika slipade på ställande och stadga i stå... Annika; det kommer bli lysande om du bara gör som jag säger... ;o)
Ash och Carro körde en snygg linförighet och hopp-sitt med kommenderingar.
Jag och Vintra filade lite på rutan... kan bli intressant i längden. Sen bad jag mina kloka träningskompisar om tips i saktagåendet, Vintra står antingen fastfrusen (stadgetränad till döds) eller så rusar hon. Har fått order om att fundera nu på planet till Berlin...
I kväll sticker Mattias och jag till Tyskland för att fira Mats som fyller 40. Av alla dagar har han "valt" att fylla år på skottdagen, den 29 februari. Det innebär att han faktiskt fyller år i år! Bara det är ju värt att fira! GRATTIS MATS PÅ 10-ÅRS DAGEN!!
Hoppas att solen skiner även i Berlin, annars är det nästan värt att stanna hemma ändå och äntligen få njuta lite av solen....
Vem vet, kanske sticker jag till Tyskland nästa helg också... ;O)

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst ska jag göra som du säger och Vintra och rutan är inga problem efter att jag har haft henne i helgen!...;0) Hoppas verkligen att du får åka till Tyskland nästa helg också för det är rätt trevligt där!:0) Nä nu ska TVÅ hundar rastas innan man får lägga sig i soffan....