söndag 31 maj 2009

Stockholm Marathon avklarad!

Känns nästan som om jag sprang den faktiskt... eller i alla fall som om jag gick några kilometer mer än vanligt i alla fall. Som stora supporters och "materialare" hjälpte vi (jag, Fredrik & Vintra) Mattias till fantastiska framgångar i sin allra första mara! Placering 313 av typ 18 000 löpare talar ju sitt klara språk - utan oss hade det aldrig gått vägen ;o)! Han gick i mål på tiden 3 timmar 7 minuter och 53 sekunder! Trots att han nästan gick in i den berömda väggen vid 30-35 km och blev tvungen att stanna och dricka, äta och vila. Sen gå vidare för att sen börja småspringa igen. Jag är faktiskt lite imponerad! (och mig impar man inte på i första taget, he, he ;o)) Mattias själv va väldigt nöjd och nu vet han exakt vad han ska ändra på till nästa gång... Kul att det gick så bra!!
Tomas och Ärtan är också några som lyckas imponera på mig. I går blev de, i sin allra första skyddstävling, uppflyttade till högre!! Än en gång ett stort grattis till våra duktiga träningskompisar!!! Kanske kan era framgångar även ge mig och Vintra lite tävlingsinspiration... men man ska nog inte hoppas för mycket ;O)

1 kommentar:

Annika sa...

Ett STORT Grattis till Mattias som fortsätter att imponera med sin otroliga fysik!
Tompa har planer på att slänga båten i plurret till helgen men man vet inte, det står en husbil framför båten i ladan...:0/
Vi syns ikväll!
/ Annika